YHDISTYS

Bocuse d’Or Academy Finland ry vastaa Suomen osallistumisesta kansainväliseen, arvostettuun ja kovatasoiseen Bocuse d’Or -kilpailuun. Bocuse d’Or Academy Finland ry perustettiin heinäkuussa 2020 takaamaan menestyksekkään Bocuse d’Or -kokkikilpailutyön jatkuminen Suomessa. Yhdistyksen jäseniksi kutsutaan kaikki Bocuse d’Orissa Suomea edustaneet kilpailijat ja assistentit.

Kaksivuotisen kilpailukauden aikana yhdistys järjestää Suomen edustajakarsinnat, kokoaa Suomen Bocuse d’Or -kilpailujoukkueen, ja järjestää kilpailuihin valmistautumiseen tarvittavat harjoitustilat ja -välineet sekä taloudelliset ja henkilöresurssit. Lisäksi yhdistys kehittää Suomen kansainvälistä kokkikilpailutoimintaa ja tukee menestystä yhdessä yhteistyö- ja sidosryhmäverkostonsa kanssa.

Bocuse d’Or Academy Finland ry:n hallitukseen kuuluvat

Tommi Tuominen, hallituksen puheenjohtaja